torsdag 14 maj 2009











Jag vaknade upp på soffan imorse, råkade somna där inatt när jag kollade på scrubs lite ohygieniskt att sova på soffan men men. sen vaknade jag kl 5 av mig själv och trodde att jag skulle till skolan. men så kom jag på att det var torsdag och sov morgon så att jag inte behövde gå upp förän vid kvart i 7. så jag gick och la mig igen. sedan försov jag mig lite till kl svart över sju och bussen går tio i åtta, men jag tar det lugnt och så . sen åker jag 5 min innan bussen går, kommer ner till bussen som är sen som vanligt och var typ mer än 10 min sen. Jag börjar rota efter mitt busskort och hittar inte det ! jag blir lite arg på mig själv och tar slänger ut allt ur min väska. så kommer jag på att jag hade min addidas kofta på mig igår när jag åkte hem. och som min syster lånade av mig idag. och det var ju inte alls bra tänkte jag, så ja jag fick bli hemma idag från skolan eftersom att jag inte kommer någonstans utan buss kortet. och pågrund utav denna händelsen har jag funderat ut en sak helt själv och lite hjälp av min lilla hund alice som har ett chipp i nacken att man skulle kunna spruta in ett chip i armen som blir som ett "busskort", och när man går in i bussen registrerar den en. Så att människor med otur eller som är glömmska som mig då inte ska behöva stanna hemma bara för att man råkat glömma busskortet.
och på tal om kort så är det så att man måste ha matkort för att komma in i matsalen på min skola och det är en annan sak som är lite jobbigt att komma ihåg.

Igår var jag så stressad så jag glömde äta frukost och sen när jag var mega hungrig som en varg och skulle gå och äta i skolan, märkte jag att jag hade glömt mitt matkort. Så jag kunde inte äta något på hela dagen. Om man glömmer matkortet får man betala 30:- för att äta ! och det är inte så lätt att betala om man inte har någon plånbok eller inte har pengar. jag vet att man ska ta eget ansvar och sånt, men det är inte så lätt för vissa människor. Det är så mycket man ska hålla koll på i skolan! skit jobbigt om man frågar en slarvpelle som mig.






ja så nu sitter jag här hemma och kollar på harry potter fången från azkaban och tänker på nudlar. haha jag satt här i soffan innan och försökte konsentrera mig på filmen men jag fick bara upp en bild i huvudet med nudlar som kokar. lite läskigt, det måste vara ett tecken på något! jag ska fundera ut vad det är förnågot!





och dagens låt blir jimi hendrix- all along the watch tower




1 kommentar:

miranda sa...

haha du är så uppfinningsrik! :)